Åsiktsinlägg #ettstarstableföralla

Det var Hanna Skyforce som började med #ettstarstableföralla.  Men här är min egna åsikt:
 
Jag tycker att det är så lågt att kränka ner någon genom en dataskärm, om man har något att säga,säg det face 2 face eller säg inget alls! ALLT börjar med avundsjuka. Har ni sett hur mycket kränkningar det är i global tex? Det ska inte behöva finnas. När jag var nybörjare runt 2011-2012 så var det nästan inget sånt. Alla var snälla mot varandra och RESPEKTERA varandra. Det finns knappt något sånt nu längre. Folk går på varandra för minsta lilla och den andra mår bara dåligt över det. Förut hjälpte andra nybörjare med glädje om de bad om det och det var super bra! Men nu hjälper inte någon till med något. Det är sorligt.
 
Det här är ju dock inte riktat mot alla,en del kan ju vara jätte snälla. Men väldigt många (FÖR MÅNGA) kränker ner folk på det här hästspelet även andra webbplatser och det är lika dåligt på alla platser.
Vill ni verkligen ha ett sånt här spel,vill ni verkligen det? Jag tycker att alla ska tänka innan de säger något. ''Skulle jag vilja bli behandlad så?'' Svar NEJ. Det hade iallafall inte jag velat bli,tror inte någon annan vill det heller. Eller har jag fel? Varje dag är det minst 1 global bråk,jag ser det varje dag! Det börjar med att någon säger att den är ful (tex) och sen fortsätter bråket till att minst 10 personer är inblandade. Då tänker jag att den som började säga att hen var ful skulle inte ha sagt så. Då hade det aldrig börjat. Tänk vad enkelt det borde vara om alla behandlade de andra som dem själv vill bli behandlade. Därför tycker jag att ni som har instagram,blogg,facebook eller vad som helst kan skriva om just det här så folk får förståelse för det här. Hashtaga gärna #ettstarstableföralla. Det finns absolut ingen anledning för någon mobbning. 
 
Tänk hur bra starstable hade varit utan all den här mobbningen/kränkningarna. Om ALLA behandla sina vänner/medspelare som de själva vill bli behandlade. Tänk vilket lyckat spel vi hade haft! Nu säger jag inte att starstable är dåligt,men det kunde vara mycket bättre utan all mobbning. Eller vad tycker ni om det här?
 
 
 
 
 
 





Jag håller med! Om man ABSOLUT måste bråka så gör det Privat! Inte i Global där alla andra blir inblandade. Men helst ska man inte hålla på så alls! Speciellt inte på internet.

2013-11-01 » 13:43:32

Tack för att du sprider hashtaggen vidare! Betyder otroligt mycket att du dessutom skriver ett långt tänkvärt inlägg.
PS. Hanna Skyforce (jag) började med taggen;-)

Svar: Oj,ska ändra det haha. Tänkte fel
Gillian Bluestar♥

2013-11-01 » 19:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback