Det här med att vara ''känd''

Det är väldigt mycket prat om det här med att vara känd på sso.  Jo, jag tycker att både grupperna har rätt. Man är känd på ett spel men ändå inte. Men visst, har man en blogg med över 200 unika besökare på sin blogg, visst folk ser nog upp till den personen och betraktar den som känd, jag har dock ingen förebild på spelet utan går min egen väg. Men att man liksom blir: ''OMG DET ÄR (personen som de snackar om) OMG JAG ÄLSKAR DIG. Det är ju då lite överdrivet ellerhur? Man känner ju inte den personen på riktigt, tycker inte att man liksom kan säga så.
 
Men att vara känd på ett spel pga sin blogg är ju som att Nellie Berntsson är känd. Jag tycker inte att det kan kallas att bara vara igenkänd.. Men man behöver ju inte överdriva, tänk på att det är en person bakom skärmen som dig.
 
Argument från Cute Rainbows:
 
Ida Nightforest: Det är ett spel, man kan inte vara känd på ett spel. Man kan inte ha en spel idol, man vet inte vem som är bakom skärmen!
 
Angelica Starcamp: Jag tycker inte att de finns, klart man kan ha någon/några fans men man är ju inte direkt känd på det.
Dessutom är ett spel till för att vara roligt, inte för att vara känd och så
 
Emelie Friendlake: Det finns ingen känd på sso ;)
 
Jag tycker att de har rätt men ändå inte. För det finns ju samtidigt massa ''igenkända'' ellerhur? Det kan man ju inte säga imot.
 
Okej, det där var min åsikt!
 
 
Arkivbild
 
 

 





Nä har fan dåligt samvete över din design, fixar en ny nu i helgen (y)

2013-11-12 » 06:35:16

Du har rätt i en hel del. Man har ingen aning om hur personerna bakom skärmen e, vilka de e o så.

Hur e det med alla andra kändisar då? Justin Bieber, One Direction m.m? De har man sett utseendet på och hört hur de sjunger, that's it! De kan man ha som förebild men inte de på ss? Man har ju typ mindre aning om hur deras personlighet är när du inte har pratat med de. Vissa kända på ss har du ju pratat med, trots allt.

Bara en tanke, hare!

Svar: Aa, men jag menar bloggare då med att vara ''känd'' och så, folk kanske tycker att de är är bra och så! Att folk vill ha en sån blogg tex.
Gillian Bluestar

2013-11-13 » 14:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback